Aby spełnić normy unijne producenci współczesnych aut umieszczają w oferowanych przez siebie samochodach różnego rodzaju systemy ograniczające emisję szkodliwych związków do powietrza. Bardzo często powodują one liczne awarie i narażają kierowców na kolejne wydatki.
Jednym z przykładów takich problematycznych elementów są filtry cząstek stałych DPF (suchy filtr) oraz FAP (mokry filtr) stosowane w silnikach diesel. Oczyszczają one spaliny z cząstek popiołu i sadzy, które osiadają na ich porowatych ściankach. Wraz z eksploatacją ścianki filtra zapychają się powodując utratę jego wydajności. Dzieje się tak zwłaszcza podczas jazdy w mieście. W efekcie zwiększa się zużycie oleju napędowego, auto traci moc, a kierowca może zauważyć migające kontrolki. Jednym z rozwiązań w takiej sytuacji jest usunięcie filtra DPF, które wykonujemy w naszym warsztacie. Całe zadanie podzielić można na cztery etapy: najpierw diagnozujemy problem, później usuwamy filtr, a następnie wyłączamy jego obsługę w oprogramowaniu, aby na koniec zweryfikować parametry silnika i upewnić się, że usługa została wykonana prawidłowo.
Nerwowa praca silnika na wolnych obrotach i przy niewielkim obciążeniu, brak mocy oraz obfite dymienie może świadczyć o niesprawnym zaworze EGR, czyli zaworze recyrkulacji spalin. W efekcie zwiększa się spalanie, filtr cząstek stałych zostaje zapchany, a silnik może zostać unieruchomiony. Aby temu zapobiec oferujemy wymianę lub czyszczenie zaworu EGR oraz kolektora dolotowego, a na życzenie klienta zaślepiamy zawór EGR, dzięki czemu do kolektora nie dostają się spaliny i nie brudzą całego układu.
Nie mniej problematyczne są systemy SCR, czyli układy tzw. selektywnej redukcji katalitycznej. Wymagają one stosowania płynu AdBlue, który służy przetwarzaniu trujących tlenków azotu ze spalin w niegroźne substancje zanim opuszczą one rurę wydechową auta. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć emisję szkodliwych substancji o nawet 90%, jednak trzeba pamiętać o właściwym przechowywaniu preparatu AdBlue. Długie składowanie i nieodpowiednia temperatura powoduje wytrącanie się kryształków mocznika, które mogą zapychać układ, a w efekcie blokować jego pompę i zawory. W naszym warsztacie zajmujemy się wyłączaniem, usuwaniem systemów SCR, dzięki czemu nie jest konieczne uzupełnianie płynu AdBlue, a podczas przeglądu komputery diagnostyczne widzą sprawnie działający system.
Poniedziałek | od 9:00 do 18:00 |
Wtorek | od 9:00 do 18:00 |
Środa | od 9:00 do 18:00 |
Czwartek | od 9:00 do 18:00 |
Piątek | od 9:00 do 18:00 |
Sobota | od 9:00 do 14:00 |
Niedziela | Nieczynne |