Regeneracja turbosprężarek

TURBOSPRĘŻARKI – regeneracja i naprawa układów turbodoładowania.

Turbosprężarka to połączenie turbiny, którą wprawiają w ruch spaliny, oraz napędzanej przez nią sprężarki wtłaczającej do silnika powietrze. Można powiedzieć, że jej zastosowanie w uproszczeniu przynosi podobne efekty jak zwiększenie pojemności silnika. Dawniej montowane one były w celu poprawienia osiągów, zaś dzisiaj priorytetem jest spełnienie obowiązujących norm emisji spalin.

Według producentów turbosprężarka powinna wystarczyć na całe życie silnika, jednak wszystko zależy od sprawności innych podzespołów, serwisowania, a nawet od samego kierowcy.

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY AWARII TURBOSPRĘŻAREK:

  • niedostateczne,bądź zbyt duże ciśnienie układu smarowania
  • zanieczyszczenia komory doładowującej
  • zanieczyszczenia oleju oraz filtra olejowego
  • ciała obce po stronie ssania i wydechu
  • zatkanie wydechu spowodowane niedrożnością filtra dpf lub katalizatora
  • przybywanie i rozrzedzanie się oleju silnikowego spowodowane niedrożnością filtra DPF
  • złe użytkowanie pojazdu np. wprowadzanie zimnego silnika na wysokie obroty

OBJAWY USZKODZENIA TURBOSPRĘŻARKI:

  • spadek mocy silnika
  • dziwne odgłosy np. charakterystyczny gwizd, charakterystyczne wracanie powietrza do filtra
  • czarny dym z rury wydechowej
  • biały dym z rury wydechowej (przypalony olej silnikowy)

KONSEKWENCJE USZKODZENIA TURBOSPRĘŻARKI:

Brak mocy silnika w skrajnych przypadkach uniemożliwiający jazdę

Uszkodzenie katalizatora (duże koszty naprawy lub wymiany)

Uszkodzenie silnika często nieodwracalne (wymiana silnika)

UWAGA !!! “Rozbieganie Silnika”

JEŻELI TWÓJ SILNIK WEJDZIE NA MAKSYMALNE OBROTY, A Z RURY WYDECHOWEJ ZACZNĄ WYDOBYWAĆ SIĘ GĘSTE KŁĘBY BIAŁEGO SIWEGO DYMU, NATYCHMIAST REAGUJ!
>PODSTAWĄ JEST NIE PANIKOWAĆ<

WIELE OSÓB JEST TAK ZASKOCZONYCH TYM, CO DZIEJE SIĘ Z ICH SAMOCHODEM, ŻE NIE REAGUJĄ. W TAKIEJ SYTUACJI NALEŻ NATYCHMIAST:

1. WCISNĄĆ SPRZĘGŁO
2. WŁOŻYĆ NAJWYŻSZY MOŻLIWY BIEG (5 LUB 6)
3. WCISNĄĆ HAMULEC BARDZO MOCNO I NIE PUSZCZAĆ
4. TRZYMAJĄC MOCNO Wciśnięty HAMULEC, PŁYNNIE (NIERAPTOWNIE) PUŚCIĆ PEDAŁ SPRZĘGŁA. W TEN SPOSÓB POWINNO UDAĆ SIĘ, ZGASIĆ SILNIK.

JEŻELI PROCEDURĘ GASZENIA PRZEPROWADZIMY, TAK JAK ZOSTAŁO TO OPISANE WYŻEJ, CZYLI Z PŁYNNYM NIERAPTOWNYM ODPUSZCZENIEM PEDAŁU SPRZĘGŁA, RYZYKO USZKODZENIA SKRZYNI BIEGÓW LUB SPRZĘGŁA NIE JEST DUŻE. MOŻEMY W TEN SPOSÓB URATOWAĆ SILNIK W NASZYM SAMOCHODZIE.

NIESTETY NIE MA ROZSĄDNEJ I SKUTECZNEJ METODY DŁAWIENIA SILNIKA W SAMOCHODACH Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW.

naprawa regeneracja turbosprężarek

KOMPLEKSOWE USŁUGI:

  • pełna regeneracja turbosprężarek
  • napraw układów turbodoładowania
  • czyszczenia geometrii turbin
  • profesjonalnej diagnostyki turbin
już od 499zł

TEL: (+48) 609 433 933

PROCES regeneracji turbosprężarek w TurboAutoSerwis.

Wykonywana w naszym warsztacie naprawa i regeneracja turbosprężarek opiera się przede wszystkim na rzetelnej diagnozie. Zależnie od stopnia zużycia lub uszkodzenia poszczególnych elementów usługa może składać się z kilku etapów.

  • 1. Pierwszym etapem regeneracji są oględziny wizualne i manualne. Dzięki temu wstępnie wiemy, z jakim rodzajem uszkodzenia mamy do czynienia. Wyczuwamy stopień powstałego luzu. Widzimy uszkodzenia mechaniczne powstałe np. przez ciała obce.
  • 2. Poddajemy turbosprężarkę wstępnemu myciu i rozbiórce na części pierwsze.
  • 3. Dokonujemy oględzin poszczególnych elementów rdzenia turbosprężarki. W większości przypadków jesteśmy w stanie określić przyczynę usterki.
  • 4. Elementy turbosprężarki są przygotowywane do powtórnego montażu. Wszystkie elementy są dokładnie czyszczone i jeszcze raz sprawdzane.
  • 5. Rozpoczynamy etap składania turbiny. Dobieramy odpowiednie części i krok po kroku z zachowaniem najwyższej dokładności łączymy ze sobą wszystkie elementy.
  • 6. Poddajemy rdzeń turbosprężarki wyważeniu na wyważarce wysokoobrotowej do 300.000 obr/min
  • 7. Kolejnym etapem jest ustawienie zaworu lub zmiennej geometrii turbosprężarki.

Tak zregenerowana turbosprężarka, sprawdzona pod kątem wyważenia, szczelności oraz prawidłowo ustawiona jest gotowa do montażu w pojeździe. Ten wieloetapowy proces daje nam pewność, że zregenerowany element będzie pracował bezawaryjnie. Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty.

Elektryczne Silniki Zmiennej Geometrii VNT (Variable Nozzle Turbine)

Oprócz standardowej regeneracji turbosprężarek zajmujemy się także ustawieniem, testowaniem i regeneracją elektrycznych silniczków zmiennej geometrii VNT (Variable Nozzle Turbine).

Podstawowe objawy uszkodzonego sterownika: (występują w większości przypadków po rozgrzaniu silnika, rzadziej na zimnym silniku)

  • brak mocy „dusi się,dławi,szarpie”
  • pali się kontrolka od świec żarowych
  • tryb awaryjny
  • po podłączeniu pod interfejs diagnostyczny wystąpiły błędy związane z turbiną
  • błąd regulacja A Ciśnienie doładowania-nieprawidłowe napięcie/ prąd zasilania
  • i inne…

Naprawy tego typu w wielu przypadkach jesteśmy w stanie przeprowadzić bez czasochłonnego i kosztownego demontażu turbosprężarki. Jeżeli okaże się że nastawnik jest uszkodzony w sposób nieodwracalny posiadamy w sprzedaży nowe nastawniki w bardzo dobrych cenach.

W naszym warsztacie diagnozujemy i naprawiamy szeroko pojęte usterki związane z turbodoładowaniem. Oferujemy nie tylko samą regenerację, ale także demontaż i montaż turbosprężarek. Nasze doświadczenie jest gwarancją, że proces ten zostanie wykonany fachowo i dochowane będą wszystkie niezbędne czynności.

ZAREZERWUJ TERMIN NAPRAWY TURBOSPRĘŻARKI

Imię

email

Telefon

Marka/Model (opcjonalnie)

Rocznik (opcjonalnie)

Data

Wysyłając ten formularz wstępnie rezerwujesz termin naprawy, rezerwacja zostanie potwierdzona telefonicznie tak szybko jak to tylko możliwe.
GODZINY OTWARCIA
Poniedziałek od 9:00 do 18:00
Wtorek od 9:00 do 18:00
Środa od 9:00 do 18:00
Czwartek od 9:00 do 18:00
Piątek od 9:00 do 18:00
Sobota od 9:00 do 14:00
Niedziela Nieczynne

Facebook