Silniki czterocylindrowe TSI o pojemności 1.8-2.0 montowane w autach grupy Volkswagena potrafią mocno dać się we znaki właścicielowi auta. Producenci zastosowali w nich wiele rozwiązań, które mają za zadanie ograniczać zużycie paliwa. Jak się okazuje, te innowacje powodują również pewne kłopoty, z których najpoważniejszym jest podwyższone zużycie oleju. Problem ten nie dotyczy co prawda wszystkich silników, jednak bywa uciążliwy i znaczne przekracza dopuszczalne normy.
Zazwyczaj pomiędzy kolejnymi wymianami oleju nie jest konieczne uzupełnianie jego stanu, jednak w jednostkach 1.8-2.0 TSI zużycie potrafi wzrosnąć nawet czterokrotnie, co naraża na dodatkowe koszty. Jakie są przyczyny tego stanu rzeczy? Aby zminimalizować straty wynikające z tarcia w silnikach tego typu producent zdecydował się na zmianę budowy tłoków wraz z ich uszczelnieniami. Ponieważ nie są one wystarczająco solidne, szybko spada siła ich nacisku na cylinder, co w efekcie powoduje przepuszczanie oleju. Zwiększenie jego użycia przyczynia się do powstania nagarów dodatkowo przyspieszających zabrudzanie się elementów silnika. Proces ten silnie dotyka odmę oraz turbosprężarkę. Problem w niektórych przypadkach pojawia się już na początku, jednak zazwyczaj dotyczy aut z pewnym przebiegiem. Nie warto tego lekceważyć, ponieważ wraz z upływem czasu silnik będzie w coraz gorszym stanie, co spowoduje kolejne usterki. W skrajnych przypadkach zostaje zerwany rozrząd lub zaciera się silnik. Remont uszkodzonego w ten sposób motoru nie należy do najtańszych, dlatego warto zareagować szybko i oddać samochód w ręce specjalistów.
Nasz warsztat zajmuje się rozwiązywaniem problemów z nadmiernym poborem oleju przez silniki VW 1.8 i 2.0 TSI. Stosujemy sprawdzone metody modyfikacji konstrukcji silnika, które pozwalają znacznie ograniczyć koszty naprawy, a zrazem są niezwykle skuteczne. Współpracujemy z firmami produkującymi części specjalnie pod nasze potrzeby. W trakcie naprawy dodatkowo weryfikujemy stan wszystkich elementów i w razie potrzeby wymieniamy na nowe. Całe zadanie wymaga dużej precyzji i odpowiedniej wiedzy – jedno i drugie posiadają nasi doświadczeni fachowcy. Ponadto zajmujemy się modyfikacjami map zapłonowych, co pozwala zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie oleju.
Poniedziałek | od 9:00 do 18:00 |
Wtorek | od 9:00 do 18:00 |
Środa | od 9:00 do 18:00 |
Czwartek | od 9:00 do 18:00 |
Piątek | od 9:00 do 18:00 |
Sobota | od 9:00 do 14:00 |
Niedziela | Nieczynne |