Turbosprężarka to połączenie turbiny, którą wprawiają w ruch spaliny, oraz napędzanej przez nią sprężarki wtłaczającej do silnika powietrze. Można powiedzieć, że jej zastosowanie w uproszczeniu przynosi podobne efekty jak zwiększenie pojemności silnika. Dawniej montowane one były w celu poprawienia osiągów, zaś dzisiaj priorytetem jest spełnienie obowiązujących norm emisji spalin.
Według producentów turbosprężarka powinna wystarczyć na całe życie silnika, jednak wszystko zależy od sprawności innych podzespołów, serwisowania, a nawet od samego kierowcy.
Brak mocy silnika w skrajnych przypadkach uniemożliwiający jazdę
Uszkodzenie katalizatora (duże koszty naprawy lub wymiany)
Uszkodzenie silnika często nieodwracalne (wymiana silnika)
JEŻELI TWÓJ SILNIK WEJDZIE NA MAKSYMALNE OBROTY, A Z RURY WYDECHOWEJ ZACZNĄ WYDOBYWAĆ SIĘ GĘSTE KŁĘBY BIAŁEGO SIWEGO DYMU, NATYCHMIAST REAGUJ!
>PODSTAWĄ JEST NIE PANIKOWAĆ<
WIELE OSÓB JEST TAK ZASKOCZONYCH TYM, CO DZIEJE SIĘ Z ICH SAMOCHODEM, ŻE NIE REAGUJĄ. W TAKIEJ SYTUACJI NALEŻ NATYCHMIAST:
1. WCISNĄĆ SPRZĘGŁO
2. WŁOŻYĆ NAJWYŻSZY MOŻLIWY BIEG (5 LUB 6)
3. WCISNĄĆ HAMULEC BARDZO MOCNO I NIE PUSZCZAĆ
4. TRZYMAJĄC MOCNO Wciśnięty HAMULEC, PŁYNNIE (NIERAPTOWNIE) PUŚCIĆ PEDAŁ SPRZĘGŁA. W TEN SPOSÓB POWINNO UDAĆ SIĘ, ZGASIĆ SILNIK.
JEŻELI PROCEDURĘ GASZENIA PRZEPROWADZIMY, TAK JAK ZOSTAŁO TO OPISANE WYŻEJ, CZYLI Z PŁYNNYM NIERAPTOWNYM ODPUSZCZENIEM PEDAŁU SPRZĘGŁA, RYZYKO USZKODZENIA SKRZYNI BIEGÓW LUB SPRZĘGŁA NIE JEST DUŻE. MOŻEMY W TEN SPOSÓB URATOWAĆ SILNIK W NASZYM SAMOCHODZIE.
NIESTETY NIE MA ROZSĄDNEJ I SKUTECZNEJ METODY DŁAWIENIA SILNIKA W SAMOCHODACH Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW.
Wykonywana w naszym warsztacie naprawa i regeneracja turbosprężarek opiera się przede wszystkim na rzetelnej diagnozie. Zależnie od stopnia zużycia lub uszkodzenia poszczególnych elementów usługa może składać się z kilku etapów.
Tak zregenerowana turbosprężarka, sprawdzona pod kątem wyważenia, szczelności oraz prawidłowo ustawiona jest gotowa do montażu w pojeździe. Ten wieloetapowy proces daje nam pewność, że zregenerowany element będzie pracował bezawaryjnie. Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty.
Oprócz standardowej regeneracji turbosprężarek zajmujemy się także ustawieniem, testowaniem i regeneracją elektrycznych silniczków zmiennej geometrii VNT (Variable Nozzle Turbine).
Podstawowe objawy uszkodzonego sterownika: (występują w większości przypadków po rozgrzaniu silnika, rzadziej na zimnym silniku)
Naprawy tego typu w wielu przypadkach jesteśmy w stanie przeprowadzić bez czasochłonnego i kosztownego demontażu turbosprężarki. Jeżeli okaże się że nastawnik jest uszkodzony w sposób nieodwracalny posiadamy w sprzedaży nowe nastawniki w bardzo dobrych cenach.
W naszym warsztacie diagnozujemy i naprawiamy szeroko pojęte usterki związane z turbodoładowaniem. Oferujemy nie tylko samą regenerację, ale także demontaż i montaż turbosprężarek. Nasze doświadczenie jest gwarancją, że proces ten zostanie wykonany fachowo i dochowane będą wszystkie niezbędne czynności.
Poniedziałek | od 9:00 do 18:00 |
Wtorek | od 9:00 do 18:00 |
Środa | od 9:00 do 18:00 |
Czwartek | od 9:00 do 18:00 |
Piątek | od 9:00 do 18:00 |
Sobota | od 9:00 do 14:00 |
Niedziela | Nieczynne |