Kiedy auto używane jest głównie na krótkich dystansach, bardzo często pojawia się problem z filtrem cząstek stałych DPF. Jazda w ten sposób sprawia, że nie może on się wypalić, co powoduje jego zapychanie – w takiej sytuacji nawet próby wypalania nie przynoszą żadnego skutku. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest usunięcie filtra DPF.
W większości nowoczesnych samochodów typu diesel jest montowany filtr DPF, który ma za zadanie sprzyjać ochronie środowiska. Jak on działa? Filtr cząstek stałych w Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM przetwarza, podobnie jak ma to miejsce w zwykłym katalizatorze, szkodliwe gazy spalinowe. Oprócz tego wyłapuje on mikrocząsteczki sadzy, jakie powstają podczas prasy silnika i gromadzi je aż do pewnego poziomu, a następnie automatycznie się oczyszcza poprzez wypalenie wspomnianych mikrocząsteczek. Proces ten powinien odbywać się, co kilka tysięcy kilometrów i aby był on możliwy, auto powinno jechać ze stałą prędkością, bez zmiany biegów, za to na wysokich obrotach. Trudno o takie warunki, kiedy auto pokonuje niewielkie dystanse i często stoi w korkach. Konstrukcja większości filtrów jest niedopracowana, co powoduje liczne problemy, a niekiedy nawet uniemożliwia normalną jazdę samochodem. Oprócz tego warto wspomnieć, że niesprawny filtr może znacznie bardziej zaszkodzić środowisku, niż jazda autem, który w ogóle go nie posiada. Dlatego też tak wiele osób decyduje się na usuwanie DPF w Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM.
Codzienna jazda po mieście nie stwarza odpowiednich warunków, aby filtr cząstek stałych oczyścił się automatycznie. Kiedy proces ten zostanie przerwany, niespalone paliwo przedostaje się do oleju, w wyniku, czego poziom tego ostatniego wrasta, a do tego traci on swoje właściwości. Zignorowanie takiego stanu rzeczy ma poważne konsekwencje – olej dostaje się do komory spalania, zaś obroty silnika wzrastają niekontrolowanie, co prowadzi do zatarcia motoru. Objawem zapchania się filtra jest też spadek mocy albo przejście silnika w tryb awaryjny. Na desce rozdzielczej może ponadto pojawić się kontrolka sygnalizująca, że jest on przepełniony sadzą. Jednym z najczęstszych rozwiązań, jakie są stosowane, aby pozbyć się problemu jest usuwanie DPF.
Cały proces usunięcia filtra DPF podzielić można na cztery etapy:
DIAGNOSTYKA
(problemu z filtrem)
USUNIĘCIE
(mechaniczne filtra)
WYŁĄCZENIE
(obsługi w pamięci ECU)
WERYFIKACJA
(parametrów silnika)
Usuwanie DPF to sposób, aby pozbyć się problemu definitywnie, jednak możliwe jest również jego czyszczenie. Jeśli filtr nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury do wypalenia cząstek sadzy, można zastosować regenerację aktywną, podczas której wypalanie jest wymuszone, albo zanieczyszczenia usuwane są za pomocą specjalnych substancji chemicznych. Proces ten można przeprowadzić tylko, jeśli filtr zapełniony jest maksymalnie do 80% - w przeciwnym razie należy go wymienić. Dlatego też wiele osób decyduje się na usuwanie DPF, które niweluje problem na zawsze.
Nerwowa praca silnika na wolnych obrotach i przy niewielkim obciążeniu może świadczyć o niesprawnym zaworze EGR w Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM, czyli zaworze recyrkulacji spalin. W efekcie zwiększa się spalanie, filtr cząstek stałych zostaje zapchany, a silnik może zostać unieruchomiony. Aby temu zapobiec oferujemy czyszczenie lub wymianę zaworu EGR w Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM oraz kolektora dolotowego, a na życzenie klienta zaślepiamy zawór EGR, dzięki czemu do kolektora nie dostają się spaliny i nie brudzą całego układu.
Kody błędów układu EGR w Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM
EGR Błąd P0401, EGR Błąd P0402, EGR Błąd P0403, EGR Błąd P0404, EGR Błąd P0405, EGR Błąd P0406, EGR Błąd P0407, EGR Błąd P0408, EGR Błąd P0409
profesjonalne usuwanie klap wirowych kolektora.
W naszym warsztacie oferujemy kompleksową usługę usunięcia klap wirowych z Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM. W pierwszej kolejności diagnozujemy stan całego układu klap wirowych. Następnie demontaż kolektora i usuwanie klap. Kolejnym etapem jest dokładne oczyszczanie elementów składowych. Na koniec następuje modyfikacja oprogramowania sterownika. Rekomendujemy prewencyjne usuwanie klap wirowych z Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM ze względu na niebezpieczeństwo, jakie stwarzają one dla jednostki napędowej. Nie warto czekać do momentu, kiedy koszty będą wielokrotnie większe niż usługa profesjonalnego usunięcia tego elementu. Z pełną odpowiedzialnością jesteśmy w stanie zagwarantować, że skutki tej operacji dla pojazdu oraz jego właściciela są tylko i wyłącznie pozytywne.
Kody błędów niesprawnych klap wirowych w Ford Focus III 2.0 TDCI 163 KM
Błąd P1109 oraz Błąd P2075
Poniedziałek | od 9:00 do 18:00 |
Wtorek | od 9:00 do 18:00 |
Środa | od 9:00 do 18:00 |
Czwartek | od 9:00 do 18:00 |
Piątek | od 9:00 do 18:00 |
Sobota | od 9:00 do 14:00 |
Niedziela | Nieczynne |